pl

Testowanie gier

Jak wygląda praca testera gier? Czy to faktycznie dostawanie pieniędzy za granie?!

Nie do końca – choć częścią pracy są tzn. playtesty, to w większości przypadków tester musi przechodzić wiele razy ten sam etap, aby wyłapać wszystkie błędy, a następnie opisać je szczegółowo i przekazać developerom. W tym procesie ważna jest zarówno sama logika gry, to czy postać robi jedynie to co powinna, jak i warstwa wizualna – czy wszystkie elementy odpowiednio się wyświetlają, czy przejścia są płynne i wszystko to co wpływa na odbiór rozgrywki przez gracza.

Jakie cechy powinien posiadać tester gier?

W wielu aspektach są one takie same jak u testerów innych rodzajów oprogramowania. Absolutnie zawsze, w tej profesji, pożądanymi cechami będą: cierpliwość, umiejętność skupienia i koncentracji oraz spostrzegawczość. Należy zwracać uwagę na szczegóły i dokładnie opisywać błędy, aby móc uzyskać jak najlepszy produkt końcowy. To, co z całą pewnością należy wziąć pod uwagę analizując aspekty pracy testera gier - to umiejętność pracy pod presją czasu. Projekt zawsze ma ustalony deadline, a testowanie zwykle jest końcowym etapem, przez co może być na nie niewystarczająca ilość czasu. W takim przypadku od testera wymaga się przede wszystkim mobilizacji, maksymalnej koncentracji i umiejętności pracy pod presją czasu. Dodatkowo idealny kandydat na stanowisko testera gier naturalnie powinien być fanem gier i wiedzieć, jakie błędy mogą przeszkadzać graczom oraz które z nich są na tyle krytyczne, że uniemożliwią prowadzenie gry. Zatem doświadczenie w graniu z pewnością będzie mile widzianą cechą kandydatów. Często podkreślana jest też potrzeba znajomości języka angielskiego na wysokim poziomie – część pracy może stanowić analiza jakości tłumaczeń.

A co o tym odłamie testowania sądzą sami testerzy?

Jak zawsze, opinie są podzielone. Niestety, nawet szybkie przejrzenie opinii praktyków pokazuje, że nie zawsze testerom gier w naszym kraju jest łatwo. Nie jest to wina konkretnej korporacji, a raczej ogólnego podejścia. Do projektów przyjmowane są często osoby bez żadnego doświadczenia (w czym nie widzimy nic złego!), próg wejścia do branży nie jest wysoki, ale powszechnie znana jest opinia, że nie ma większych szans na rozwój. Z tego powodu specjalizacja ta jest traktowana jak swoista trampolina do wejścia do szeroko rozumianego świata IT. A jakie jest Wasze zdanie na temat testowania gier i pozycji testera gier pośród innych specjalistów?

 

 

pl